liljekonvaljen

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2011

111020 - Vägdag

Av Liljekonvaljen - 20 oktober 2011 08:47


Nu har det gått över 2 månader sen min operation. Ska jag vara helt ärlig går viktnedgången sämre än förväntat men jag vet att det är mer hälsosamt att inte rasa i vikt och att jag kommer att nå mitt mål förr eller senare oavsett så jag tröstar mig med det.


Min läkare ringde imorse på avtalad telefontid. Vi gick igenom min värkmedicin och jag har nu fått en starkare tablett att ta dom dagar dom vanliga tabletterna inte fungerar. Känns jätteskönt för nu kanske jag kan återgå till jobb på måndag. Jag har varit hemma flera veckor nu då jag knappt ens kommer ur sängen och än mindre kan cykla till och från dom båda stationerna. Men nu finns det nytt hopp.


Idag är det vägdag igen och dagens vikt landade på 83,8 kg vilket då ger resultatet -0,7 kg. Känns väl okej, alla minus är minus eller hur. Börjar fundera på om jag äter fel men mäter ju upp alla mat o äter inget fett eller socker så det vet jag egentligen att jag inte gör. Får väl förmoda att matspjälkningen inte blev så förbättrad som jag önskade eller att den skulle bli.



VIKTINFO:
Startvikt: 107,3 kg
Operationsvikt: 92,5 kg
Dagens vikt: 84,5 kg
Totalt Resultat: -23,5 kg
Dagens Resultat: -0,7 kg



  



 

Allmänt · GBP · Vikt
 
 
Lena Lindberg

Lena Lindberg

20 oktober 2011 17:37

Hej!
Grattis till din lyckade viktminskning!
Spanade in din vikttabell och enligt mig verkar du ha en sund viktnedgång, hoppas jag har lika tur med det :)
En vän till mig rasade 40 kg på 2 månader, hon hann inte med vare sig i kropp eller själ..
Önskar en trevlig kväll! :)

http://lenalindberg.bloggplatsen.se

Liljekonvaljen

20 oktober 2011 23:07

Hej !!

Nä, det är ju klart, jag vet ju att det är bättre för mig i längden så jag förmodar att jag är lite för otålig helt enkelt.

Kul att du kikade förbi. Trevlig kväll du med.

 
Jo-Anna

Jo-Anna

21 oktober 2011 17:41

Hej

Du kommer att klara det för jag vet att du är grym.

Vi har det strålande med tempraturer runt 25 grader på dagarna.

Jag längtar redan hem så jag kan prata med dig

Många kramar
Jo-Anna <3

http://Jo-Anna.Bloggplatsen.se

Liljekonvaljen

21 oktober 2011 17:46

Saknar dig massor men vet ju att du har det bra.. Kramis

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

28 oktober 2011 20:51

Hej hej..
Grattis till din viktminskning. Du är så duktig.
Låt de ta den tid de tar, jag vet att de kan kännas tungt om det inte händer så mycket som man kanske vill.
Ta en dag i taget o njut av de som är.

Trevlig helg. Kram kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Liljekonvaljen

29 oktober 2011 10:08

Det har du rätt i, men man tycker att man borde belönas mer när man gör allt rätt, men det kommer väl så småningom.

Detsamma, Kram

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

1 november 2011 23:53

Ja de kommer.. Låt de ta den tid som behövs för de är ju nu som det gäller resten av livet när vi har opat oss. Vi har tid, de är bara de att vi vill att de ska gå fort o jag förstår dig.
Jag har såna problem att gå ner i vikt o har haft länge, jag är på väg att ge upp många gånger men sen känner jag att jag har gjort väldigt bra ifrån mig hittills o jag har all tid i världen..

Va inte för hård mot dig själv.. Du gör ett bra jobb, glöm inte de.

Jag har en utmaning till dig inne på min blogg OM du känner för de.

Dröm sött kram kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Liljekonvaljen

4 november 2011 12:47

Tack, behövde höra det.

Kramis

 
Mitt Nya Liv

Mitt Nya Liv

3 november 2011 21:27

Tittar in o önskar dig en trevlig helg. Kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Liljekonvaljen

4 november 2011 12:47

Detsamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liljekonvaljen - 26 januari 2012 14:09

Då var det återigen dags för den sedvanliga vägningsdagen. Och det var väl ingen jätteglädje över ett resultat på endast -0,2 kg men kanske desto mer att jag börjar närma mig att vara under 74 strecket eftersom vikten landade på 74,3 kg. Snart snart ...

Av Liljekonvaljen - 12 januari 2012 21:47

Vilken vecka det har varit. Jag har verkligen kommit igång med träningen coh tar det på fullt allvar. Träninsdagboken uppdaterat kontinuerligt och träningsschemat följs slaviskt. Badmintonen i måndags gav en sjuhelvetes träningsvärk i hela kroppen. O...

Av Liljekonvaljen - 5 januari 2012 10:58

Åter dags för den där vägdagen och tro det eller ej men ytterligare -1 kg avklarat, trots nyårshelg. Känns kanonskönt. Vikten landade alltså på 75,8 kg så snart har jag nått mitt delmål på 75 kg och det har gått fortare än jag ens vågats hoppa på. Tr...

Av Liljekonvaljen - 1 januari 2012 15:40

Vilket slut på ett omtumlande år. Min bästa vän och våra/hans vänner hämtade upp mig och barnen i limosin som hade hyrt, en sån popstjärnor åker i, otroligt vilken upplevelse. Chips, godis och läsk till barnen såklart. Jag trodde vi skulle på restaur...

Av Liljekonvaljen - 30 december 2011 13:12

När jag tänker tillbaka på det gångna året är det både med ledsamhet och glädje.   Ledsamhet över hur barnens pappa gång på gång provocerat fram tårar hos mig, över hur min födelsedag återigen blev en kaosartad dag. Nästa år ska jag resa bort. Le...

Presentation

Träning

Viktiga Datum

1/2 - 12 - Nagelbygga
2/2 - Till Stockholm
3/2 - Fotografering
4/2 - Kryssning
6/2 - Hem från Stockholm
11/2 - Hässleholm Jo-Anna
18/2 - 40 års Fest
25/2 - 74 års Fest

Vikttabell

                  

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards