liljekonvaljen

Alla inlägg den 19 september 2011

Av Liljekonvaljen - 19 september 2011 21:41


Då var jag tillbaka på jobb, efter nästan 3 månaders ledighet. En helt underbar ledighet men allt gott har ett slut. Såklart började morgonen med försovning på 30 minuter, tid jag inte har råd att förlora på morgonen så det blev lite stressigt. Som om inte det räckte så fick dottern för sig att hon inte skulle ha sin vanliga cykel och började strula så jag fick lämna sonen för att återvända hem och kolla så att allt gått bra innan vi kunde cykla till skolan. Jag cyklade sen vidare mot tågstationen, och hör någon järngrej som faller i marken men eftersom jag är precis vid ett bygge tror jag att det är nått jag cyklat på men inser när jag kommer till stationen att det är min låskolv, så upp och tillbaka och plocka upp den och återvända till stationen. Uppe på perrongen lyckas jag ta fel jojokort så släppte en kille framför mig och såklart tog han hur lång tid på sig som helst och hur stressad är man på en skala när tåget står på perrongen. Detta tåget brukar dock vara i god tid och står länge på stationen och till slut fick även jag en biljett och kom ombord, alldeles varm och helt slut, ont överallt för jag hade ju inte hunnit ta mina tabletter innan jag kom iväg. Mådde dock väldigt bra i mitt psyke, 20 kilo lättare sen sist jag åkte den sträckan, jag kände mig som en i mängden, kände mig normal och ville inte bara försvinna och gömma mig utan vågade möta folks blickar.


Väl på jobb hade min chef glömt att jag skulle dyka upp idag men blev glad att se mig. Jag fick gjort en hel del och styr upp allt i vanlig ordning. Stackars karlar som inte klarar att reda ut enkla saker som hur man lägger upp kampajer i en Webshop och underhåller ett Tradera-konto. Tur dom har mig som kan komma och inte bara avlasta dom utan att även få ordning på det. Det var skönt att vara tillbaka och min arbetsplats är minst sagt rolig. Det blir många härliga skratt under en dag.


Hemfärden blev mycket lugnare och jag var inne om dotterns skola och pratade med fröken om att dottern ska vara ledig några timmar imorgon. Fick även påmint henne om att hon skulle låna hem ny bok vilket jag gjorde rätt i för hon läste ut den hon hade hemma idag. Pratade även lite med fröken om klassens traditionella luciafirande som jag brukar ordna, hon var positiv till det så vi ska se vad vi kan arrangera. Vi cyklade sen och hämtade sonen som tydligen inte ätit på dagis och han var såklart svullen på vänster sida i halsen så han åt bara glass när han kom hem, stackars liten att hans hals inte ska få vara bra någon gång. Han däckade långt innan sovdags vilket gav mig en stund att slappna av i soffan. Sen var det läxläsning för hela slanten och nu sover alla förutom jag, tom hunden ligger utslagen i sin säng och jag ska snart göra detsamma.


Det gick trots allt bra idag med maten och det kommer nog att funka att äta lunch när jag kommer hem och bara ett mellanmål på jobb, enklast så faktiskt. Och det var allt för idag. Sängen lockar...



 

Presentation

Träning

Viktiga Datum

1/2 - 12 - Nagelbygga
2/2 - Till Stockholm
3/2 - Fotografering
4/2 - Kryssning
6/2 - Hem från Stockholm
11/2 - Hässleholm Jo-Anna
18/2 - 40 års Fest
25/2 - 74 års Fest

Vikttabell

                  

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards