liljekonvaljen

Direktlänk till inlägg 18 september 2011

110918 - Dag 31 - 1 Månad

Av Liljekonvaljen - 18 september 2011 13:20


Idag har det
gått 1 månad sen min operation och jag mår jättebra. Haft lite strul med magen i några dagar men verkar var som att förkylningen satt sig där vilket händer små barn med känsliga magar och min nya mage är ju känslig så det rimmar.


Eftersom det är mitt 1 månads-jubileum idag så tog jag en tjuvvikt och vågen stannade på exakta 87 kg. Totalt har jag alltså gått ner 20,3 kg sen jag fick min operationstid och 1 kg kvar till mitt första delmål samt till att jag gått ner halva vikten jag ska gå ner till mitt slutmål och det känns helt underbart. Ska bli skoj att åka och gå till jobb imorgon för jag känner mig mer normal nu, som en av alla andra och som att jag smälter in, samt att kläderna sitter mycket snyggare nu.


Har dessutom börjat äta lite mer vanlig mat, och introducerat ris och pasta. Det gick bara inte längre med potatismos. Jag är och har alltid varit och kommer alltid vara någon som behöver varierad kost. Och på fredag ska jag äta macka med leverpastej, som jag längtar. Om jag har matnoja, helt klart !!



 

Allmänt · GBP · Vikt
 
 
Jo-Anna

Jo-Anna

18 september 2011 16:24

Yay !
Bra jobbat =)

Många lyckokramar
Jo-Anna

http://Jo-Anna.bloggplatsen.se

Liljekonvaljen

18 september 2011 17:16

Tack gumman, känns så otroligt skönt. Snart bara halvvägs kvar. Tror inte det ska bli svårt att komma i klänningen i denna takten, bara det tar på rätta ställena, dvs rumpan. Annars jobbar jag ju på kontoret på ett syeri, så någon ska väl kunna hjälpa mig kan man tycka.

Kramisar

 
Ingen bild

Malin

19 september 2011 08:44

Duktig du är! Fortsätt kämpa på, ser fram emot att få höra om lyckan när du får sätta tänderna i leverpastejsmörgåsen! Gissa om jag är avis...

Kraaaaaaaaaam

Liljekonvaljen

19 september 2011 21:36

Du är också jätteduktig gumman o tillsammans ska vi nå våra mål, på olika sätt bara.. Du, det ska bli sååååååååååååå gott. Kramis

 
Ingen bild

Malin

22 september 2011 21:35

Tack :) Ja, visst sjutton ska vi det, tillsammans kan vi klara det! Vägdag imorgon & jag är så spänd på att få se resultatet... Men jag kan skvallra lite & tala om att från & med idag, så är jag NORMALVIKTIG enligt BMI, gissa om jag är lycklig?!

Kram!

Liljekonvaljen

24 september 2011 20:56

Ja, det ska vi. Grattis Gumman, du är så duktig, måste kännas underbar. Längtar tills jag är normalviktig.

Jag har hamnat på en platå, gått ner 0,1 kg. Längtar tills såret läkt riktigt så jag kan börja simma.

Kramis

 
Ingen bild

Malin

27 september 2011 22:23

Ja, det förstår jag! Klart det måste underlätta att kunna simma, det är en sån himla bra motionsform! Jag har ju igång med ridningen igen efter kejsarsnittet & det känns kanon kan jag tala om...
Jodå, att äntligen vara "normalviktig" känns helt otroligt, rätt så overkligt faktiskt! Jag kan inte själv se i spegeln att jag är det, men jag märker ju ändå på kläder. Men hjärnan spelar mig nog ett spratt när jag tittar på mig själv i spegeln...
Kram

Liljekonvaljen

30 september 2011 14:42

Tror också det är så, att hjärnan inte hinner med för jag har hört många säga det. Man måste tillåta sig själv att vara nöjd tror jag. Dagens ideal är så fel och perfekta kroppar är få förunade.

Ja, jag hoppas verkligen på att kunna börja simma riktigt riktigt snart.

Kramis Gumman

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liljekonvaljen - 26 januari 2012 14:09

Då var det återigen dags för den sedvanliga vägningsdagen. Och det var väl ingen jätteglädje över ett resultat på endast -0,2 kg men kanske desto mer att jag börjar närma mig att vara under 74 strecket eftersom vikten landade på 74,3 kg. Snart snart ...

Av Liljekonvaljen - 12 januari 2012 21:47

Vilken vecka det har varit. Jag har verkligen kommit igång med träningen coh tar det på fullt allvar. Träninsdagboken uppdaterat kontinuerligt och träningsschemat följs slaviskt. Badmintonen i måndags gav en sjuhelvetes träningsvärk i hela kroppen. O...

Av Liljekonvaljen - 5 januari 2012 10:58

Åter dags för den där vägdagen och tro det eller ej men ytterligare -1 kg avklarat, trots nyårshelg. Känns kanonskönt. Vikten landade alltså på 75,8 kg så snart har jag nått mitt delmål på 75 kg och det har gått fortare än jag ens vågats hoppa på. Tr...

Av Liljekonvaljen - 1 januari 2012 15:40

Vilket slut på ett omtumlande år. Min bästa vän och våra/hans vänner hämtade upp mig och barnen i limosin som hade hyrt, en sån popstjärnor åker i, otroligt vilken upplevelse. Chips, godis och läsk till barnen såklart. Jag trodde vi skulle på restaur...

Av Liljekonvaljen - 30 december 2011 13:12

När jag tänker tillbaka på det gångna året är det både med ledsamhet och glädje.   Ledsamhet över hur barnens pappa gång på gång provocerat fram tårar hos mig, över hur min födelsedag återigen blev en kaosartad dag. Nästa år ska jag resa bort. Le...

Presentation

Träning

Viktiga Datum

1/2 - 12 - Nagelbygga
2/2 - Till Stockholm
3/2 - Fotografering
4/2 - Kryssning
6/2 - Hem från Stockholm
11/2 - Hässleholm Jo-Anna
18/2 - 40 års Fest
25/2 - 74 års Fest

Vikttabell

                  

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards