liljekonvaljen

Direktlänk till inlägg 12 september 2011

110912 - Dag 25

Av Liljekonvaljen - 12 september 2011 21:59


Vaknade tidigt idag
och hade en lugn och skön morgon, dottern bytte kläder några gånger, vilka bekymmer. Sonen fick sen kläder på sig och då slutade lugnet. Dottern ringde och jag hade glömt att dom hade bad idag. Tittade på klockan och insåg att jag skulle hinna duscha innan jag lämnade sonen så slängde mig in i den och på med kläder. Iväg till dagis, hem och insåg att dottern tagit knippan med min cykelnyckel, fick leta reda på reserven, hittade mina nycklar jag varit av med ett tag på köpet och sen iväg till skolan. Barnen var på rast och fick leta länge och väl innan jag hittade min tjej. Slog mig hur stor hon ser ut min tredjeklassare där hon gick i sina tights, rutiga skjorta, skinnjacka och stövlar med sitt blonda vågiga hår efter att jag flätat det igår. Hon har minsann många vänner lilla gumman, överallt sa både stora som små barn hej till henne när hon gick förbi. Nåja, fick överlämnat badkläderna och cyklade hem.


Hemma hann jag hälla upp ett glas juice innan telefonen ringde. Det var Annika från Stockholm och innan jag visste ordet av hade vi snackat bort flera timmar och jag fick slänga ihop en lunch o sen bege mig ner till Arbetsförmedlingen där jag hade ett möte kl 13. Jag fick be dom snabba på lite så jag hann iväg och hämta dottern, vilket jag också hann. Hon tog med en kompis hem och jag cyklade vidare och hämtade sonen som när han såg mig slog armarna om mina ben och sa "Maammaaa", på det där kärleksfulla sättet bara barn känner till. Hem igen och fick barnen att göra läxan, rättade den och sen sjönk jag ner i soffan. Jaja, få väl kalla det en mjukstart inför nästa vecka när jag börjar jobba. Lika bra att vänja sig. Klarade trots allt av maten väldigt bra.



MAT:
Frukost: Filmjölk + kanel & cornflakes
Mellanmål: Banan
Lunch: Korv & Potatismos
Mellanmål: Banan
Middag: Korv & Potatismos
Mellanmål: Banan
Övrigt: 5 dl juice, 3 dl mjölk
Vatten: 2 dl



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liljekonvaljen - 26 januari 2012 14:09

Då var det återigen dags för den sedvanliga vägningsdagen. Och det var väl ingen jätteglädje över ett resultat på endast -0,2 kg men kanske desto mer att jag börjar närma mig att vara under 74 strecket eftersom vikten landade på 74,3 kg. Snart snart ...

Av Liljekonvaljen - 12 januari 2012 21:47

Vilken vecka det har varit. Jag har verkligen kommit igång med träningen coh tar det på fullt allvar. Träninsdagboken uppdaterat kontinuerligt och träningsschemat följs slaviskt. Badmintonen i måndags gav en sjuhelvetes träningsvärk i hela kroppen. O...

Av Liljekonvaljen - 5 januari 2012 10:58

Åter dags för den där vägdagen och tro det eller ej men ytterligare -1 kg avklarat, trots nyårshelg. Känns kanonskönt. Vikten landade alltså på 75,8 kg så snart har jag nått mitt delmål på 75 kg och det har gått fortare än jag ens vågats hoppa på. Tr...

Av Liljekonvaljen - 1 januari 2012 15:40

Vilket slut på ett omtumlande år. Min bästa vän och våra/hans vänner hämtade upp mig och barnen i limosin som hade hyrt, en sån popstjärnor åker i, otroligt vilken upplevelse. Chips, godis och läsk till barnen såklart. Jag trodde vi skulle på restaur...

Av Liljekonvaljen - 30 december 2011 13:12

När jag tänker tillbaka på det gångna året är det både med ledsamhet och glädje.   Ledsamhet över hur barnens pappa gång på gång provocerat fram tårar hos mig, över hur min födelsedag återigen blev en kaosartad dag. Nästa år ska jag resa bort. Le...

Presentation

Träning

Viktiga Datum

1/2 - 12 - Nagelbygga
2/2 - Till Stockholm
3/2 - Fotografering
4/2 - Kryssning
6/2 - Hem från Stockholm
11/2 - Hässleholm Jo-Anna
18/2 - 40 års Fest
25/2 - 74 års Fest

Vikttabell

                  

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Skapa flashcards