liljekonvaljen

Alla inlägg den 3 september 2011

Av Liljekonvaljen - 3 september 2011 20:30


Känns som maten tar upp hela mitt liv nu. Mycket att tänka på, åter nya rutiner men jag kommer snart in i det och jag ska få i mig så mycker mer vatten än dom två första veckorna och man inte kan klunka det i sig, detta är ett stort problem som jag jobbar på nu att få bukt med.


Idag blev det riktigt god mat till middag med köttfärsbiffar, potatismos, hemmagjord brunsås och min egna inlagda ättiksgurka som jag mixade till små bitar. Jag var lite rädd att jag skulle dumpa på det eftersom det är socker i röran man gör men det gick över all förväntan och det var så underbart gott.


Dottern sover över hos en kompis inatt så jag med son och hund promenerade dit med lite kläder och godis och annat hon efterfrågade. I princip ingen vet om att jag har gjort operationen, bara min mamma och svägerska men varken pappa, syskon, syskonbarn osv osv känner till det. Det är min sak och inget jag vill diskutera, det är bara sån jag är. I alla fall, mamman till kompisen kommenterade att jag minsann gått ner i vikt och att det syntes mycket i ansiktet men såklart även resten av kroppen, vilket var ganska lustigt för innan vi gick iväg tvättade jag händerna efter maten och tittade upp i spegeln och reflektarade över just detta. Nu var det 18 kilo sen hon såg mig så det var ju en stor skillnad och det kändes jätteskönt och gav mig lite självförtroendeboost, nått jag så väl behöver. Promenaden var också skön, som en härlig sommarkväll.

MAT:

Frukost: 1 dl havregrynsgröt med rivet äpple + ½ dl lättmjölk
Mellanmål: 1 dl keso med örtaromat
Lunch: Köttförsöra med tomat, vitlök, svamp + potatismos
Mellanmål: 1½ dl lättmjölk
Middag: ½ dl köttfärsbiff, ½ dl potatismos, ½ dl mixad gurka + lite sås
Mellammål: 1 dl mjölk
Vatten: 15 dl



 

Presentation

Träning

Viktiga Datum

1/2 - 12 - Nagelbygga
2/2 - Till Stockholm
3/2 - Fotografering
4/2 - Kryssning
6/2 - Hem från Stockholm
11/2 - Hässleholm Jo-Anna
18/2 - 40 års Fest
25/2 - 74 års Fest

Vikttabell

                  

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards