liljekonvaljen

Direktlänk till inlägg 2 september 2011

110902 - Dag 15

Av Liljekonvaljen - 2 september 2011 10:41


Idag har varit första dagen med purémat och det har hittills varit en lyckad dag. Köttförssåsröra med ketchup, lättkesella, kryddor som jag åt med morotspuré och potatismos. Det var himmelskt gott och Stugpajen som vi alla åt på kvällen var precis lika god. Lär bli mycket potatismos framöver men ska se hur jag kan variera det med övrig mat så det inte blir så enformigt, tur att jag gillar att stå i köket.

MAT:

Frukost: 1 dl havregrynsgröt + ½ dl lättmjölk
Mellanmål: 2 dl juice
Lunch: ½ dl potatismos, ½ dl köttfärssås, ½ dl morotspuré
Mellanmål: 2 dl lättmjölk
Middag:  Stugpaj (recept nedan)
Mellammål: 2 dl juice
Vatten: 5 dl

Stugpaj (Cottage Pie):

Ingredienser: Blandfärs, Morötter, Potatis, Smör, Mjölk, Soja, Kryddor
Tillagning: Sätt ugnen på 225 grader. Skala potatis och morötter och koka upp. Stek under tiden upp köttfärsen och krydda med valfri kryddning (örtaromat eller gillkydda) samt soja. Lägg köttfärsen i en hög ugnsform, skiva dom kokta morötterna och sprid över. Potatisen mosas med smör och mjölk till potatismos och sprids ut på toppen. In i ugnen tills mosen fått en fin färg.
Serveras: Med lingonsylt om man så önskar.




 

 
 
Ingen bild

Malin

2 september 2011 19:55

Få höra nu, hur var det att äta idag då????? ;)

Kraaaaaaaaaaaaam

Liljekonvaljen

2 september 2011 21:02

Det var himmelskt. Vilken lyx. Tror inte det går att beskriva, eller du vet ju på ett ungefär, men detta var lite annorlunda på nått sätt som jag inte upplevrt förut. Jag har köpt en egen liten ugnsform till mig själv, perfekt portion.

Kramis gumman

 
Ingen bild

Malin

3 september 2011 09:34

Jag kan tänka mig det... Ja, jag kan ju förstå på ett sätt hur det kändes... Väntar ju själv med spänning på att börja äta igen :)
Var hittade du ugnsformen???? Det hade jag kunnat ha till mig sen ju!

Liljekonvaljen

3 september 2011 09:54

Den inhandlades på ICA Maxi och kostade 50:-. Läste aldrig på förpackningen mer rymmer 2½-3 dl. Grå med lock, jättesöt, ska se om det blir bild på den idag. Jag åt ur den också men man får vara försiktig och tänka på att den är varm, men det var lite läckert ändå.

Kramis

 
Ingen bild

Malin

3 september 2011 18:12

Det låter ju kanon! Ja, tack, en bild vill jag gärna ha :)

Liljekonvaljen

3 september 2011 20:14

Ska fixa, det är inte bråttom va ? Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liljekonvaljen - 26 januari 2012 14:09

Då var det återigen dags för den sedvanliga vägningsdagen. Och det var väl ingen jätteglädje över ett resultat på endast -0,2 kg men kanske desto mer att jag börjar närma mig att vara under 74 strecket eftersom vikten landade på 74,3 kg. Snart snart ...

Av Liljekonvaljen - 12 januari 2012 21:47

Vilken vecka det har varit. Jag har verkligen kommit igång med träningen coh tar det på fullt allvar. Träninsdagboken uppdaterat kontinuerligt och träningsschemat följs slaviskt. Badmintonen i måndags gav en sjuhelvetes träningsvärk i hela kroppen. O...

Av Liljekonvaljen - 5 januari 2012 10:58

Åter dags för den där vägdagen och tro det eller ej men ytterligare -1 kg avklarat, trots nyårshelg. Känns kanonskönt. Vikten landade alltså på 75,8 kg så snart har jag nått mitt delmål på 75 kg och det har gått fortare än jag ens vågats hoppa på. Tr...

Av Liljekonvaljen - 1 januari 2012 15:40

Vilket slut på ett omtumlande år. Min bästa vän och våra/hans vänner hämtade upp mig och barnen i limosin som hade hyrt, en sån popstjärnor åker i, otroligt vilken upplevelse. Chips, godis och läsk till barnen såklart. Jag trodde vi skulle på restaur...

Av Liljekonvaljen - 30 december 2011 13:12

När jag tänker tillbaka på det gångna året är det både med ledsamhet och glädje.   Ledsamhet över hur barnens pappa gång på gång provocerat fram tårar hos mig, över hur min födelsedag återigen blev en kaosartad dag. Nästa år ska jag resa bort. Le...

Presentation

Träning

Viktiga Datum

1/2 - 12 - Nagelbygga
2/2 - Till Stockholm
3/2 - Fotografering
4/2 - Kryssning
6/2 - Hem från Stockholm
11/2 - Hässleholm Jo-Anna
18/2 - 40 års Fest
25/2 - 74 års Fest

Vikttabell

                  

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards