liljekonvaljen

Alla inlägg under augusti 2011

Av Liljekonvaljen - 31 augusti 2011 12:08


Idag tog jag stygnen, eller agraffer som det väl heter. Jag förberedde mig genom att ta en Tramadol innan jag gick hemifrån och det gjorde inte alls dirket ont. 4 av 5 sår var jättefint läkta, det ena hade blivit lite fel överlappat men hon försökte rätta till det men det kunde bli lite ojämnt där. Vi får se hur det kommer att se ut om några månader, fint förhoppningsvis.


MAT:

Frukost: 1½ dl yoghurt + kanel
Mellanmål: 2 dl juice
Lunch: 1½ dl yoghurt + kanel
Mellanmål: 1½ dl banansmoothie
Middag: 1½ dl yoghurt + puré
Mellammål: 1 dl lättmjölk
Övrigt: 2 dl Proteindryck
Vatten: 5 dl



 

Av Liljekonvaljen - 30 augusti 2011 18:57


Jag har åter en dag med huvudvärk. Jag är urkass på att dricka vatten och vet inte hur jag ska få tiden att räcka till att dricka mer. Jag dricker eller äter hela tiden men det är väl bara att försöka hitta rutin för det. Gjorde iaf en jättegod smoothie idag på hallon, banan, yoghurt och lättmjölk. Ska köpa kesella och göra på det, det finns recept på det i häftet jag fick från Aleris.


Imorgon ska jag ta stygnen, ska bli så skönt att få det gjort, lite som en milstolpe i rehabiliteringen.


MAT:
Frukost: 1½ dl yoghurt + puré
Mellanmål: 1 dl hallon/banan smoothie 
Lunch: 1½ dl yoghurt + puré
Mellanmål: 2 dl juice
Middag: 1½ dl yoghurt + puré
Mellammål: 1 dl lättmjölk
Vatten: 5 dl


 

Av Liljekonvaljen - 29 augusti 2011 20:46


Jag tror jag
är laktosintollerant. Hela natten har jag haft ont i magen och vaknat flera gånger och var på toaletten ett antal gånger imorse. Jag har kört med laktosfri yoghurt för att vara extra snäll mot magen nu den första tiden eftersom många blir laktosintolleranta efter sin GBP, men när den var slut i affären tog jag vanlig istället. Ikväll åt jag åter laktosfri och hoppas kunna få en bättre natt. Jag börjar bli jättetrött på yoghurt och längtar till fredag, efter havregrynsgröt och min efterlängtade cottage pie, eller stugpaj som jag envisas att kalla den.


MAT:
Frukost: 1½ dl yoghurt + puré
Mellanmål: 2 dl juice
Lunch: 1½ dl yoghurt + puré
Mellanmål: 1 dl lättmjölk
Middag: 1½ dl yoghurt + puré
Övrigt: 2 dl proteinshake
Vatten: 3 dl



 

Av Liljekonvaljen - 28 augusti 2011 17:21


Kände att jag
mått så bra efter min operation så jag trodde att jag skulle kunna dra ner på panodilen men oj så fel jag hade. Har molnande värk i magen så det blir att återgå till full dos i det snaraste rasket. Såren kliar och ömmar också mer nu än innan. Ska bli skönt att bli av med "stygnen" eller snarare häftklämmorna som det ser ut som, för det känns som att det är dom som spökar just nu.

Idag blev det återigen att få stå i matosen, denna gången Spagetti & Köttfärssås. Smakade av såsen som var så god och ville bara stoppa en hel sked i munnen. Tur man har karaktär men åh vad jag längtar. Kommer garanterat att bli den första rätten jag gör när jag får äta vanlig mat igen. 


MAT:
Frukost: 1½ dl yoghurt + puré
Mellanmål: 2 dl juice
Lunch: 1½ dl yoghurt + puré
Mellanmål: 1 dl lättmjölk
Middag: 1½ dl yoghurt + puré
Övrigt: 4 dl proteinshake
Vatten: 3 dl



 

Av Liljekonvaljen - 27 augusti 2011 19:12


Jag börjar få in en bra rutin på mina dagar nu känns det som men man äter/dricker ju verkligen hela tiden och varje måltid ska ta sin tid. Otroligt hur fort man vänjer sig vid dom nya tiderna ändå. Vi människor är fantastiska på det sättet. Det är dock fortfarande jobbigt att laga mat utan att äta den, speciellt helgmat. Barnen ville ha tacos idag vilket jag fullkomligt älskar och fick nöja mig med tillagningsdoften. Jag har redan börjat planera vad jag ska äta när jag får äta puréad mat. Bra med framföhållning har jag hört.


MAT:
Frukost: 1½ dl yoghurt + puré
Mellanmål: 2 dl juice
Lunch: 1½ dl yoghurt + puré
Mellanmål: 1½ dl jordgubbssmoothie
Middag: 1½ dl yoghurt + puré

Övrigt: 4 dl proteinshake
Vatten: 4 dl



 

Av Liljekonvaljen - 26 augusti 2011 14:45


Började dagen med
att tjuvväga mig och åter ett minus. Känns otroligt skönt, men ska försöka vänja mig av vid att ställa mig på vågen varje dag. En dålig vana.


Denna fredag festar jag till det med att öppna en ny puré. Nu blir det päron/kiwi i några dagar. Mkt godare i smaken än den jag hade först. Hoppas innerligt att kommande vecka kommer gå lika fort som denna för nästa fredag, då blir det att lyxa till det med vanlig mat, visserligen i pureform med smakerna lär ju vara där. Så jag längtar. Har man inte upplevt detta så kan man omöjligt förstå hur mycket det lilla betyder och hur det motiverar en till att kämpa vidare.

Ringde vårdcentralen idag och fick tid till att ta bort "stygnen" eller klammrarna som det mer liknar på Onsdag 10:45. La om mina förband i dag o det ser jättebra ut och idag är sista dagen att ta Fragmin-sprutan - Underbart.


MAT:
2 dl vatten + tabletter
Frukost: 1½ dl yoghurt med puré
Mellanmål: 2 dl apelsinjuice
1 dl lättmjölk + tabletter
Lunch: 1½ dl yoghurt med puré

Mellanmål: 2 dl proteindryck
1 dl vatten + tabletter
Middag: 1½ dl yoghurt med puré
2 dl vatten + tabletter




 

Av Liljekonvaljen - 25 augusti 2011 10:56


Idag är det
en vecka sen min operation. Trodde inte jag skulle må så här bra en vecka efter, jag har haft tur eller haft helt fel föreställningar om närmsta tiden efter. Allt sånt är såklart individuellt. Jag tycker tiden går fort, och ser fram emot att det snart är dags för annat än bara flytande.


Idag har jag en bra dag, ingen huvudvärk så här långt och jag är säker på att det beror på att jag drack mycket mer vatten igår, mer än dom 5 dl utöver kosten som rekommendeas. Ett koncept jag ska hålla framöver.


MAT:
2 dl vatten +  tabletter
Frukost: 1½ dl yoghurt med puré
Mellanmål: 1 dl lättmjölk
1 dl vatten + tabletter
Lunch: 1½ dl yoghurt med puré
Mellanmål: 2 dl juice
1 dl vatten + tabletter
Middag: 1½ dl yoghurt
Mellanmål: 2 dl juice
Notering: Missat proteindycken.


Vägdag idag och resultatet är som följer:

Startvikt: 107,3 kg
Operationsvikt: 92,5 kg
Dagens vikt: 91 kg
Totalt Resultat: -16,3 kg
Dagens Resultat: -1,5 kg



 


Allmänt · GBP · Vikt
Av Liljekonvaljen - 24 augusti 2011 13:28


Tänk att det redan har gått 6 dagar sedan min operation. Vaknade med huvudvärk och misstänker att jag ska dricka lite mer vatten under dagen, kan hända att jag är lite slarvig på den biten, men jag tycker jag dricker och äter ju precis hela tiden.


Sonen är hemma idag pga halsont men han är ändå pigg. Han har tittat på barnprogram nästan hela dagen ömsom myst med mig. Det blev tyst ett tag och då hittade jag honom i köket med chokladsås i högsta hugg så han fick lite glass. En stund senare var det tyst igen o då satt han på toaletten o gjorde nr 2 o läste biltema. 3-åringar, man kan bara älska dom.


MAT:
1 dl vatten + tabletter
Frukost: 1½ dl youghurt med puré
Mellanmål: 2 dl  utspädd juice
1 dl lättmjölk + tabletter
Lunch: 1½ dl youghurt med puré
Mellanmål: 1 dl lättmjölk
2 dl vatten + tabletter
Middag: 1½ dl youghurt med puré
Mellanmål: 2 dl proteindryck


 

Presentation

Träning

Viktiga Datum

1/2 - 12 - Nagelbygga
2/2 - Till Stockholm
3/2 - Fotografering
4/2 - Kryssning
6/2 - Hem från Stockholm
11/2 - Hässleholm Jo-Anna
18/2 - 40 års Fest
25/2 - 74 års Fest

Vikttabell

                  

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards